5.8.06

Je wordt oud, Pappa!

Oma gaat steeds verder achteruit. De verwardheid neemt toe. Ze hoort slecht en het zien wordt met de dag minder. Ik had voor Anneke en Wim, buren van haar, een CD gemaakt met oude liedjes. Haar lievelingsliedje Manuela staat er ook op. 'sAvonds brengen de buren de cd-speler mee en dan wordt Manuela tot vervelens toe gedraaid. Hennie merkte tijdens het koken, dat haar moeder Manuela neuriede. Een eigen radio-cdspeler zou dat kunnen? Ze hoeft slechts 2 knoppen te bedienen; play en stop. Maar dat kan ze niet lezen, de tekst is te klein. Oplossing; de knoppen krijgen een kleur. Blauw is spelen en rood is stoppen. En 't werkt. Nu nog oude liedjes en verdomd, het stikt er nog van op Internet.
Haar nieuwste CD heb ik gisteren samengesteld. Eerst op zoek naar artiesten van vroeger, de Selvera's, de Zangeres zonder Naam, Eddy Christiani, Max van Praag en Johnny Hoes. En wat komt er zoal te voorschijn: Spring maar achterop, Op de woelige baren, Greetje uit de polder, nummers van Eddy Christiani. Over 25 jaar, Ketelbinkie, Als de klok van Arnemuiden, Daar bij de waterkant van Max van Praag. Twee reebruine ogen, Zilveren draden tussen het goud van de Selvera's. Ach vader lief, Achter het stille klooster, Ik heb eerbied voor jouw grijze haren van de Zangeres zonder Naam. Och was ik maar .., Daar bij die molen, Dat ie het einde van Johnny Hoes.Na een paar uurtjes zoeken en branden valt de muziek toch mee. Zo slecht is hij niet, zal ik ze ook voor mezelf bewaren? Dat doet ik niet, ik ben toch nog niet seniel, weg met die rotzooi!! Hoewel .... ?