2.8.06

Eureka!

Er gonst al jaren een lied door mijn hoofd. Ik kan het neurien. In 't Engels zingt Frank Sinatra het; I get A Kick Out Of You. Het wordt gezongen door een Franse zangeres in het Duits. Het staat op een band uit de jaren 60, maar die kan ik alleen afspelen met een 4-sporen bandrecorder en die heb ik niet meer. Bij het zoeken naar muziek voor mijn oma, zie ik een naam staan die me bekend voorkomt!

Daliah Lavi.

Mich haut kein Rum wirklich um,
Nach sieben Gin bin ich auch noch nicht hin.
Champagner mit Wodka dazu,
das haut mich nicht um, aber du!
Bei Kokain sag ich Nein,
ich brauch keine Trips, und ich brauch keinen Schwips,
ich frag mich Warum? und Wozu?
Das haut mich nicht um, so wie du.
.
Wenn ich dich seh
hab ich weiche Knie und lauter linke Haende,
aber es kommt fuer uns beide nie zum Anfang und zum Ende.
Nichts auf der Welt haut mich um,
Schiess mich zum Mond oder schiess mich vorbei,
und ich sag hoechstens, na und, was nun?
Das haut mich nicht um, aber du!

De Sony tc-630.


Een fantastische bandrecorder. Je kon op 4 sporen stereo opnemen. Ik nam hem weleens mee naar school. Hij kon geluid vertraagd weergeven. Als je zong dan liet hij dat geluid 1 seconde later horen. Had een kind een kop telefoon op, dan hoorde hij wat hij zong 1 seconde later. De zanger raakte helemaal in de war. Dit fenomeen is ook op de TV gebruikt