23.7.06

Een foto uit 2004.



Deze foto kwam ik vanmorgen tegen bij snuffelen in mijn externe harde schijf. Ik heb zo ontzettend veel foto's, dat ik af en toe enkele uit de vergetelijkheid haal. Erik was hier bijna zes en Lukas bijna vier. Het bijzondere aan deze foto is hoe hij is ontstaan. Het waren 2 kleurenfoto's. Het hoofd van Lukas heb ik achter Erik geplakt. De pet die Erik op heeft, stond niet op deze foto. De pet is digitaal geknipt en op het hoofd van Erik geplakt. Hij ziet er stoerder uit dan hij in werkelijkheid is. De kleurenfoto is daarna omgezet in zwart-wit. De grove korrel heet -noise-. Er zit veel noise in de foto (potloodtekeningachtig).En tenslotte is de afbeelding transparant gemaakt. Als je met de muis over de foto gaat, merk je dat de afbeelding doorschijnend is. Zoveel werk aan een foto laat je niet ongebruikt liggen.